Salon pełen drobiazgów – porządek w szufladach i szafkach

W salonie przyjmujemy gości – rodzinę i znajomych. Spędzamy czas na relaksie – oglądaniu telewizji i czytaniu. Niekiedy bierzemy się za pracę – przy biurku lub dużym stole. W szufladach komód i zestawów meblościanek, mamy już wszystko, czego nam trzeba. Piloty od sprzętów RTV, dokumenty, akcesoria biurowe, kolorowe karteczki i pisaki. Jednym słowem, możemy zwojować świat! I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie te przepełnione szuflady, z których wszystko się wysypuje i czas zmarnowany na szukaniu ważnych rzeczy. Jak sobie z tym poradzić?

Akcesoria biurowe przydatne w domu

Warto zacząć rozglądać się za akcesoriami biurowymi, które pozwolą uporządkować artykuły przechowywane w szufladach i szafkach. To nie tylko kwestia łatwego odnajdywania dokumentów czy drobiazgów, które są nam w danej chwili potrzebne. W uporządkowanym salonie jest estetyczniej, czyściej, po prostu przyjemniej. Przy okazji robiąc porządki okazuje się, że wielu rzeczy nie potrzebujemy, a część została uszkodzona tylko dlatego, że nie miała zapewnionego właściwego zabezpieczenia. Porządkując dbamy również o meble, bo przeciążone szuflady z czasem mogą uraczyć zniszczeniem szyn, na których się poruszają, pęknięciem spodniej płyty, a tym samym ograniczeniem funkcjonalności mebla.

Co nam się przyda najbardziej? Na pewno wszelkiego rodzaju koszulki i teczki, w których znajdą swoje miejsce dokumenty. Całość zaś można zmieścić w segregatorze, by ważne papiery były pod ręką, w jednym miejscu i chronione od zniszczenia. Artykuły biurowe tego typu znajdziemy w sklepie Opakowania24.eu.

Dobrym rozwiązaniem do przechowywania drobiazgów, jak spinacze, zszywki czy pineski, są specjalne organizery. Wprawdzie zwykle znajdują swoje miejsce na biurku, ale z powodzeniem można dla nich wygospodarować kawałek przestrzeni w szufladzie, jeśli w salonie nie zagościło biurko. Kolorowe, pojedyncze karteczki z ważnymi zapiskami można schować w woreczkach strunowych, dzięki czemu będą chronione przed działaniem czynników zewnętrznych. W podobny sposób da się zorganizować przewody od ładowarek i innych drobnych sprzętów, dobierając jedynie woreczek właściwej wielkości.

By nic nie uległo zniszczeniu

Przeważnie którąś z szuflad w komodzie, stoliku kawowym czy nocnym, albo i tę w meblościance, przeznaczamy na pamiątki, ramki ze zdjęciami. Artykuły, które mają dla nas sentyment lub  spełniają funkcje tylko dekoracyjne w trakcie zmiany wystroju wnętrza. Często są to rzeczy kruche, delikatne, podatne na uszkodzenia, wykonane na przykład z ceramiki czy szkła. Niezbędna jest im właściwa ochrona, by nie uległy uszkodzeniu.

Szklane i ceramiczne elementy można owinąć folią bąbelkową, a te najdrobniejsze zapakować w koperty bąbelkowe. Zarówno folia pęcherzykowa, jak i koperty są lekkie i nie zajmują dużo miejsca, nie powodując tym samym jego ograniczania w szufladach.

Takich większych i mniejszych elementów, podatnych na zniszczenie drobiazgów, a także licznie występujących artykułów biurowych, każdy z nas ma całkiem sporo. Dbając o ich uporządkowanie i ochronę, salon czynimy jeszcze bardziej funkcjonalnym.

Dodaj komentarz